Funksjonærer

Informasjon til funksjonærer, medhjelpere, dommere og andre

23.08 Funksjonærliste – justert pr. 23.08

Vedlagt følger en revidert funksjonærliste.

Det er noen nye navn og litt endringer, spesielt for den aktiviteten som skjer ute på banen. Møt i god tid! Funksjonærer på banen må møte minst 1 time før konkurransene starter. Øvelseslederne har hovedansvaret for at alt nødvendig materiell og utstyr kommer på plass på øvelsesstedet. Det er en endring fredag. Stav starter 1/2 t tidligere. Nytt tidsskjema ligger på denne siden.
I kule, diskos, slegge og spyd skal utøvernes personlige kastredskaper kontrolleres. Dette utstyret må hentes ned på banen. Ansvar: Øvelsesleder som peker ut et par funksjonærer til jobben.
Når det gjelder jobbene på banen, vil det ganske sikkert bli nødvendig å justere på mannskapet. Det vil da bli sendt ut ny liste.

21.08 Funksjonærliste – justert pr. 21.08

Endringene er størst for dommere og medhjelpere ute på banen. Banedommere i løp og tekniske øvelser: Les nøye gjennom. De fleste av dere er satt opp i flere funksjoner.
Dere bør også sammenligne med tidsskjema (også vedlagt og med noen små justeringer. Det er et omfattende «puslespill» og få på plass funksjonærer som samsvarer med tidsskjema. Finner dere feil, si fra umiddelbart.

Vi har et par kritisk punkter: Ordonnanser og innmarsj øvelser. Det er nå mange ordonnanser, men for få fredag og mange er der bare en dag. Vi har også for lite folk på innmarsj øvelser. Det bør vurderes om flere banedommere kan ta på seg jobb med innmarsj og som ordonnanser fredag.

Vi trenger også flere vakter og nattevakter.

20.08 Viktig informasjon til funksjonærgruppen for mat/salg/vask

19.08 Viktig informasjon til funksjonærgruppen for vakter/nattevakter

14.08 Informasjon #2

Hovedkomiteen sendte ut diverse informasjon onsdag 14. august. Vi ber alle som skal bidra om å lese gjennom informasjonen. Legg spesielt merke til:

  • Stordugnad lørdag 17. og søndag 18. august.
  • Kick-off søndag 18. august kl. 18.
  • Diverse møter/dugnader i grupper.

13.08: Funksjonærliste

Hovedkomiteen har nå offentliggjort liste over alle funksjonærer pr. 13. august. I dokumentene er det oppgitt hvor hver enkelt skal være medhjelper. Det er fortsatt behov for flere funksjonærer – se nedenfor på denne siden!
Vær oppmerksom på at flere i familien kan være satt opp, så les gjennom hele dokumentet. Dersom du finner åpenbare feil, gi beskjed omgående. Det er mulig å spørre om å endre oppgave.

Når det gjelder dommere ute på banen, blir det garantert endringer. Påmeldingsfristen går ut ved midnatt 13. august. Da starter arbeidet med å legge tidsskjema. Det er et omfattende arbeid som også skal godkjennes av Friidrettsforbundet før det kan sendes ut. Dommere på banen, spesielt i tekniske øvelser, kan regne med en del endringer i en ny versjon som sendes ut når tidsskjema er godkjent. Følg også med på nettsiden og på Facebook.

Er du klar for en viktig dugnad?

Se skjema nedenfor for å ta kontakt!

Vi trenger minst 200-250 funksjonærer og medhjelpere. NM Jr. er et stort arrangement over tre hele dager 23.-25. august 2019. Det vil foregå konkurranser fredag og lørdag kl. 10-18 og søndag fra kl. 10-16.

Vi trenger dugnadsvillige på mange forskjellige områder – her er noen eksempler:

  • Salg
  • Kjøkkentjeneste
  • Rydding
  • Vask av lokaler
  • Nattevakter
  • Stevnekontor
  • Resultatservice
  • Ordonnans
  • Radio/samband
  • Nettside og sosiale medier
  • Fotograf/filming/streaming
  • Premiering
  • Parkering
  • Stevnelege
  • Dugnad før NM
  • Rigging av utstyr, telt m.m. helga før NM

Skjema for deg som vil bli funksjonær/medhjelper på NM Jr. 2019 i Sigdal: